1 decembrie 2022

TR News

Stiri din Teleorman

Să ne mândrim cu ei! Elevii teleormăneni s-au remarcat la Olimpiada Națională de Istorie

Avem cu ce să ne mândrim. Patru elevi teleormăneni au participat la Olimpiada Națională de Istorie. În ciuda subiectelor dificile, trei dintre aceștia s-au remarcat, reușind să câștige premii.

Municipiul Târgu-Mureș a fost gazda celei de-a 43-a ediții a Olimpiadei Naționale de Istorie. Și județul nostru a fost reprezentat de 4 elevi care au lăsat o impresie foarte bună. Pe toată durata desfășurării concursului ei au fost însoțiți de inspectorul de istorie din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Teleorman, Florin Ștefan.

Doi liceeni ai Colegiului Național ”Anastasescu” din Roșiorii de Vede – Alice Drăghici, elev în clasa a XII-a și Florin Curea, elev în clasa a X-a și un elev al Școlii Gimnaziale Mihai Viteazul din Alexandria – Darius Stanu, clasa a VIII-a, au adus numele județului Teleorman pe buzele tuturor participanților.

Darius Stanu de Școala Gimnazială Mihai Viteazul din Alexandria a primit Mențiune, acesta având a 7-a medie pe țară.

Alice Drăghici de la Colegiul Național ”Anastasescu” din Roșiorii de Vede a primit Mențiune după ce a reușit să aibă a 5-a medie pe țară.

Nu în ultimul rând, Florin Curea, tot de la ”Anastasescu”, a primit Premiul Special având a 10-a notă pe țară. Trebuie spus că Florin a participat și la Olimpiada Națională de Matematică unde a luat medalia de bronz.

Inspectorul Florin Ștefan: ”subiectele au fost dificile, complexe, peste medie, cu un grad destul de ridicat de dificultate”

Cel care i-a însoțit pe elevi pe toată durata olimpiadei și s-a ocupat de organizare în cele mai mici detalii a fost inspectorul de istorie din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Teleorman, profesorul Florin Ștefan. Acesta ne-a mărturisi că subiectele au fost dificile și complexe, dar elevii din Teleorman au fost la înălțime.

”Subiectele au fost dificile, complexe, peste medie și cu un grad destul de ridicat de dificultate. La clasa a XII-a au fost cele mai complexe subiecte, pentru că aici este miza cea mai mare! Cei cu premii la clasa a XII-a pot echivala proba scrisă la Istorie de la Academia de Poliție”, a precizat inspectorul Ștefan.

Elevii se pregătesc câte 10 ore pe zi înainte de olimpiade

Florin Curea, elev în clasa a X-a la Colegiul Național ”Anastasescu” din Roșiorii de Vede, spune că pentru pregătirea la olimpiade alocă mai mult de 10 ore pe zi. În ciuda profilului ”real” pe care îl urmează la liceu, Florin adoră istoria și dorește chiar să urmeze o carieră în Drept.

”La prima vedere pare paradoxală această înclinare a mea spre istorie, fiind la un profil real (matematică-informatică n.r.) , dar din punctul meu de vedere nu ar trebui să fie atât de surprinzător pentru că ambele operează cu concepte abstracte. Matematica presupune capacitatea de a relativiza totul, iar istoria, imaginația și creativitatea în ceea ce privește corelarea evenimentelor trecutului cu situația geo-politică actuală.

Pregătirea pentru olimpiade este una complexă. În fiecare weekend cele două materii, matematica și istorie, îmi ocupă cam 10 ore din zi. Din fericire, conducerea Colegiului ”Anastasescu” promovează olimpicii și ne oferă timp în plus pentru pregătire, aproximativ 2-3 săptămâni”, spune olimpicul Curea.

Olimpicul Curea nu vrea să părăsească România pentru Occident

Dacă majoritatea elevilor visează să părăsească România pentru a munci în străinătate, Florin Curea vrea să rămână în țară. Acesta este convins că și aici se poate face performanță.

”Personal vreau să rămân în țară. Sunt extrem de îngrijorat cu privire la acest ”exod al creierelor”. Faptul că mulți tineri talentați, olimpici la materiile reale, preferă să plece în universitățile mari din Occident este o situație care te pune pe gânduri. Dar pentru a construi o Românie mai bună, solidară, în care orice om se poate realiza din punct de vedere social, avem nevoie de oameni competenți și educați. Eu cred că și în România există genii culturale care pot face performanță, care se pot dezvolta și care pot aduce România în concordanță cu așteptările tuturor”.

Florin Curea: Învățământul românesc trebuie să pună accentul pe descoperirea materiilor de către elev

Olimpicul crede că școala românească ar trebui să pună mai mult accent pe dezvoltarea capacităților de gândire și comunicare ale elevilor.

”Învățământul românesc trebuie să pună accent pe descoperirea materiilor de către elevi. Un exemplu concret în acest sens referitor la istorie este situația geopolitică actuală, de lângă granițele noastre (agresiunea Rusiei în Ucraina n.r.). Aceasta este generată de vechile conflicte din Războiul Rece, de toată situația politică actuală, dar și de toate evenimentele de după cel de-al Doilea Război Mondial. Înțelegerea realității geopolitice actuale se face numai învățând istoria. Ea ne deschide căile de acces pentru înțelegerea acestor evenimente care ne privesc pe toți”, a încheiat Florin Curea.