Veste bună pentru șoferi. De la 1 februarie plătim mai puține taxe

Taxa pentru obținerea permisului de conducere va fi eliminată. De la 1 februarie intră în vigoare Legea 1/2007, care prevede eliminarea a 102 taxe şi tarife. Printre taxele care vor fi eliminiate se numără şi taxa de examinare pentru obţinerea permisului de conducere, taxa de redobândire a permisului de conducere, taxa de înmatriculare a autovehiculelor și remorcilor și taxa de autorizare provizorie.

Vești bune pentru români. 1 februarie aduce scăderi de taxe. Una dintre taxele care vor fi eliminate de la 1 februarie este taxa pentru obţinerea permisului de conducere.

Viitorii șoferi nu mai plătesc taxe

Astfel, dacă acum toţi cei care doreau să obţină permis de conducere pentru categoria şi subcategoria A, A1, B, B1, B+E, trebuia să plătească 6 lei în contul acestei taxe, de la 1 februarie nu vor mai plăti nimic.

Cei care doreau să obţină permis de conducere pentru categoriile C, C1, D1, TR, C+E, D+E, C1+E, D1+E, D, TB, TV trebuia să plătească o taxa de 28 de lei. De la 1 februarie, şi această taxa va fi anulată.

De asemenea, statul percepea o taxa şi pentru cei care doresc să mai susţină încă o data examenul de dobândire a permisului auto , deşi au fost respinse anterior de trei ori. Această taxa este, acum, de trei ori contravaloarea taxei pentru dobândirea categoriei respective, şi va fi anulată şi ea, de la 1 februarie.

Teleormănenii sunt buni șoferi și învață repede

Trebuie spus faptul că teleormănenii se pricep la șofat. Potrivit șefului Serviciului Permise de Conducere și Înmatriculări Auto Teleorman, comisar-șef Paul Bălăceanu, peste jumătate dintre teleormănenii care au susținut examenul auto în 2016 au reușit să promoveze.

Cum se obține permisul auto?

După cursurile de conducere pe care le efectuați cu un instructor autorizat, testul decisiv este examenul auto. Acesta are două probe: una teoretică, de tip grilă și una practică, traseul.

Proba teoretică – Sala

Proba teoretică, denumită și ”sala” este prima a examenului auto. Aceasta constă într-un chestionar auto de 26 de întrebări, tip grilă, cu variante multiple de răspuns. O întrebare poate avea una, două sau toate cele 3 variantele de răspuns corecte. Pentru a promova acest examen trebuie să răspundeți corect la minimum 22 din cele 26 de întrebări.

Întrebările sunt din Codul Rutier și din Regulamentul de aplicare a Codului Rutier. Cei care au promovat această probă urmează să susțină și traseul.

Proba practică – traseul

Această probă face diferența dintre a avea permis sau a susține din nou examenul auto. Ea dă adevărate bătăi de cap ”elevilor” și asta pentru că în dreapta nu mai este instructorul, ci un polițist. Mai mult, pentru corectitudinea examenului, în spate va sta un alt elev.

Această probă constă în parcurgerea unui traseu, ales de examinator, și efectuarea unor manevre în trafic. Dacă reușiți să-l convingeți pe domnul polițist că vă descurcați în trafic permisul este al dumneavoastră.

Dacă acesta consideră că încă nu sunteți pregătit să ieșiți singur pe străzi la volanul unei mașini nu trebuie să disperați. Repetiția este mama învățării.

După fiecare încercare nereușită, indiferent că ai picat la sala sau la traseu, trebuie să aștepți 16 zile calendaristice pentru a susține examenul din nou.

O altă veste bună pentru șoferi este că tot de la 1 februarie va fi eliminată și taxa pentru timbrul de mediu. Asta înseamnă că pe șoselele patriei vom întâlni din ce în ce mai puține autoturisme înmatriculate în Bulgaria.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *