19 februarie 2024

TR News

Stiri din Teleorman

Trenurile pe ruta Roșiori – București merg mai prost decât în 1986

În urmă cu un an de zile, guvernanții de la acea vreme se lăudau că ruta București – Videle – Roșiorii de Vede – Craiova pe calea ferată va dura aproximativ două ore. Asta  după ce CFR SA a lansat licitațiile pentru modernizarea liniei de cale ferată București-Craiova. Se preconiza că trenurile vor circula cu 160 km/h. Termenul de finalizare era de doar 23 de luni.

Din păcate timpul a trecut, Guvernul s-a schimbat și până acum nu a fost înlocuit nici măcar 1 metru de cale ferată.

Valoarea estimată a contractelor este de 45.555.581,25 lei fără TVA pentru subsecțiunea 1 București Nord – Roșiori Nord și de 51.724.566 lei fără TVA pentru subsecțiunea 2 Roșiori Nord – Craiova.

Pentru că acest proiect bate pasul pe loc, senatorul PSD Dănuț Cristescu a adresat o interpelare lui Sorin Mihai Grindeanu, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii.

”Una dintre cele mai importante zone de cale ferată, București Nord – Videle – Roșiori Nord – Craiova, nu a mai avut parte de reparații capitale din 1986.

Majoritatea trenurilor circulă destul de greu, au restricții de viteză în multe zone din cauza stării degradate a căii ferate.

Nici o magistrală nu s-a degradat mai mult decât M900 București – Videle – Roșiori Nord – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara.

În urmă cu 30 de ani erau porțiuni importante în care trenurile atingeau 120 km/h de la București la Craiova.

Spre exemplu, pe cei 51 km spre Videle trenurile făceau 33 de minute, în prezent niciun tren nu face mai puțin de 47 de minute.

În urmă cu 3 ani Compania Națională de Căi Ferate anunța demararea proiectului de modernizare a 47 de stații de cale ferată, printre care: Roșiori Nord, Videle și Alexandria”, este interpelarea senatorului teleormănean.

Acesta i-a solicitat ministrului Grindeanu să-i răspundă dacă ”există în planul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, proiect de modernizare a liniei de cale ferată București – Videle – Roșiori Nord?”. O altă întrebare la care senatorul Cristescu dorește un răspuns este dacă ”se vor executa în perioada următoare reparații capitale pe linia de cale ferată București – Videle – Roșiori Nord?”.

Nu în ultimul rând, dacă ”se vor modernizare stațiile de cale ferată Videle, Roșiori Nord și Alexandria?”.

Rămâne de văzut dacă șinele de cale ferată vor redeveni atractive, iar călătoria cu trenul va dura mai puțin.